Är du vår nya administratör / kommunikatör?

Är du vår nya administratör / kommunikatör?
Är du en strukturerad administratör och en kreativ kommunikatör med erfarenhet från ideell sektor? Vill du använda din egenskaper och kunskaper i en roll som kan göra stor skillnad för unga? Brinner du för att alla unga reumatiker ska känna livsglädje och kunna uppfylla sina drömmar? Då är det dig vi söker!


Unga Reumatiker är en ideell organisation som arbetar för barn, ungdomar och unga vuxna med reumatisk sjukdom. Det gör vi bland annat genom att driva opinion och verka för våra rättigheter, skapa mötesplatser, sprida information och kunskap om reumatiska sjukdomar hos barn, ungdomar och unga vuxna och verkar för ökade forskningsinsatser. Unga Reumatiker har fem regioner och cirka 1600 medlemmar. Kansliet är beläget på Odenplan och har idag två anställda och nu söker vi en tredje person som ska ansvara för organisationens administrativa arbete och kommunikation.


Om tjänsten
Som administratör/kommunikatör ansvarar du för kansliets administration samt driver och utvecklar organisationens interna och externa kommunikation. Detta sker genom administrativt arbete rörande telefoni/mejl, medlemskap, forskningsfond, ekonomi, nationella aktiviteter och arrangemang, samt textproduktion och -bearbetning. Tjänsten innebär också ansvar för grafisk formgivning, kommunikationskanaler och riksorganisationens externa kommunikation.


Exempel på arbetsuppgifter:

  • Administration inför läger, stämma, utbildningar och nationella aktiviteter.
  • Uppdatera innehåll på sociala medier och hemsida.
  • Planera, genomföra och följa upp en årlig kommunikationsplan.
  • Ansvara för grafisk formgivning och organisationens grafiska profil.
  • Ta fram text till och formge mallar, metodmaterial och styrdokument.
  • Utskick av välkomstbrev, tackbrev, nyhetsbrev och material.
  • Ansvara för kanslimejl, telefonväxel och post.


Om dig
Vi söker en person som är kreativ och nytänkande när det gäller kommunikation, som samtidigt kan jobba systematiskt med administration och förvalta befintlig struktur. Du behöver ha god självständig förmåga och kunna vara strukturerad i ditt arbete. Du förväntas kunna hantera flera arbetsuppgifter samtidigt av olika omfattning, ta egna initiativ och stötta med operativt administrativt arbete. För att trivas i rollen ska du vara en vass skribent, som brinner för kommunikation och grafisk formgivning. Du ska också ha ett administrativt sinne och tycka om planering och organisering.


Vi ser gärna att du har:

  • Erfarenhet av administrativt arbete
  • Relevant utbildning inom kommunikation och media
  • Kunskap om normkritiks kommunikation och klarspråk
  • Mycket goda datorkunskaper (InDesign, Photoshop, Canva, Office 365)
  • En fallenhet för att skriva och kommunicera både på svenska och engelska
  • Erfarenhet av ideell verksamhet och jobba med förtroendevalda, gärna inom ungdoms- och/eller funktionsrättsrörelsen
  • Meriterande är om du har erfarenhet av att leva med kronisk sjukdom.


Om anställningen
Tjänsten är på tillsvidare på 100% med tillträde 2022-01-01, eller enligt överenskommelse. Arbetsort är Stockholm och arbetstider är vardagar 9–17, men kvälls- och helgarbete kan förekomma. Vi tillämpar kollektivavtal och erbjuder friskvårdsbidrag, friskvårdstimme och ersätter egenavgiften för receptbelagt läkemedel samt hälso- och sjukvård upp till högkostnadsskydd.


Ansökan
Vi går igenom ansökningarna löpande. Skulle du gå vidare till nästa steg i rekryteringen kommer vi kontakta dig via mail. Du kommer då få genomföra ett arbetsprov/personlighetstest samt skicka in ditt CV och personliga brev. Nästa steg i processen är intervju.

 

Ansök här genom att fylla i formuläret senast 7 december

Eftersom rekrytering sker löpande kan tjänsten tillsättas innan sista ansökningsdag, så vänta inte med att skicka in din ansökan!

 

Vi ser fram emot din ansökan!